Klantenservice Alcoholvrijshop

Wij streven ernaar alle bestellingen op werkdagen binnen 48 uur bij u te bezorgen. Voor tips en vragen maken wij graag tijd

Heeft u vragen of opmerkingen? Onze klantenservice helpt u graag verder. U kunt onze klantenservice het best bereiken door ons contactformulier in te vullen. De antwoorden op de meest gestelde vragen vind je hieronder.

Veel gestelde vragen:

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Wij streven ernaar een bestelling op werkdagen binnen 48 uur bij je te bezorgen. Dat lukt vaak, maar niet altijd. De bestellingen worden door onze vervoerder PostNL alleen op werkdagen aangeboden. Indien je op vrijdag voor 13:00 uur besteld, ontvang je de bestelling normaliter op maandag of uiterlijk dinsdag. Bestellingen op vrijdag na 13:00 uur en in het weekeinde worden op dinsdag bezorgd. Rond Kerst en Oud & Nieuw als ook tijdens perioden met sneeuw en ijzel kan vertraging optreden. Wij vragen hiervoor je begrip. Indien je op het moment van bezorgen niet thuis bent, dan zal onze vervoerder het pakket bij buren afleveren of op een later moment het pakket alsnog aanbieden.
Sommige flessen bevatten statiegeld. Neemt Alcoholvrijshop deze flessen terug?
Alcoholvrijshop neemt om logistieke redenen geen statiegeldflessen retour en ook betalen wij geen statiegelden uit. Je kunt bij je locale supermarkt vragen of zij de bestelde flessen retour nemen. Veel supermarkten of inzamelingspunten (maar niet alle) vinden dat geen probleem. Indien geen supermarkt of inzamelingspunt de flessen retour neemt, dan kunnen de flessen via de glasbak voor recycling worden aangeboden.
Welke kosten komen er bij mijn bestelling?
Als je voor minder dan € 75,00 (NL) of € 99,00 (BE) bestelt, betaal je alleen een bijdrage in de verzendkosten van minimaal € 4,99 (NL) of € 5,99 (BE),, afhankelijk van het gewicht van de bestelling. Alle op Alcoholvrijshop genoemde prijzen zijn bovendien inclusief 9% BTW, dus ook hier kom je niet voor verrassingen te staan. 
Wat doe ik bij transportschade?
Transportschade komt gelukkig zelden voor. Wij kennen PostNL als een vervoerder die de bestellingen met grote zorg behandeld. Bovendien worden onze bestellingen professioneel verpakt in speciaal ontworpen en goedgekeurde verzenddozen. Toch kan er wel eens wat mis gaan. Schroom in dat geval niet en neem dan contact met ons op.
Wat doe ik als mijn betaling niet is gelukt?
99 Procent van de betalingen verlopen vlekkeloos, maar het komt wel eens voor dat een systeem uitvalt net op het moment dat jij wilt betalen. In dergelijke gevallen kun je het bedrag van de bestelling ook aan ons overmaken door te internetbankieren. Ons bankrekeningnummer is NL50RABO0306092549 t.a.v. Alcoholvrijshop B.V. te Zeist. Vermeld altijd het ordernummer! En stuur ons even een email om te laten weten dat u per bankoverschrijving betaald heeft. 
Kan ik de alcoholvrije producten ook op het kantooradres van Alcoholvrijshop kopen?
Nee, dat kan helaas niet. Alcoholvrijshop heeft geen fysieke winkel waar je de producten kunt afhalen of langs kunt komen om producten te bekijken en te proeven.
Producten uit het assortiment van Alcoholvrijshop bevatten soms sporen van alcohol. Is dit schadelijk?
Alle producten in het assortiment van Alcoholvrijshop bevatten minder dan 0,5% alcohol en zijn daarmee voor de Nederlandse en Europese wetgeving 'alcoholvrij'. In de productinformatie geven wij per product het exacte percentage aan. Zo bevatten de alcoholvrije wijnen van Domaine de Fleur 0,2% alcohol per volume, dat is ongeveer net zoveel als je kunt aantreffen in cola, een gebakken brood of jus d'orange. Dit restant is het gevolg van de natuurlijke gisiting van suikers en geldt als veilig. Vandaar dat de grens van 'alcoholvrij' door de wetgever op 0,5% is gesteld.
Ik heb een suggestie voor een nieuw alcoholvrij product. Kan ik dit doorgeven?
Ken je een lekkere alcoholvrije drank (bier, wijn, cocktail- of mixdrank) die wij nog niet verkopen? Neem dan contact met ons op. Wij staan altijd open voor suggesties – ook van fabrikanten en/ of groothandelaren. Uiteraard gaan we producten die we overwegen in het assortiment op te nemen eerst uitgebreid proeven en beoordelen. Als wij besluiten dat wij het product in ons assortiment opnemen, ontvang je als tipgever het eerste doosje (met 6 flessen) van het product gratis!